"Kekayaan akan datang adalah dari Matawang CrYpto, bukan USD mahu pun EMAS"-JACK MAA


*Mata Wang BitCoin (BTC)*

*Apa Itu Bitcoin???* 


 Bitcoin (BTC) ialah matawang baru dunia. Ia adalah MATAWANG DIGITAL dlm rangkaian Peer-to-Peer yg sangat selamat. Bitcoin dicipta , digunakan, dan di simpan dlm fail digital dikenali sebagai E-Wallet.

 Lebih 500,000 syarikat di seluruh dunia yg telah menerima BTC kerana ia tidak di kenakan caj tambahan seperti kad kredit. Lebih beribu bank di dunia ini juga telah menjalankan perniagaan mereka menggunakan Bitcoin.

*Berapakah Nilai Bitcoin?*
Nilai bitcoin sentiasa berubah-ubah, ianya seperti harga emas. Ianya ditentukan sepenuhnya oleh permintaan dan pembekalan (supply & demand).

Pada awal tahun 2013 harga 1 Bitcoin hanyalah sekitar $13 USD, tetapi dengan permintaan dan penggunaan Bitcoin semakin banyak, harga 1 Bitcoin hari ini adalah sekitar $450 USD dan dijangka akan mencecah ke $1000 USD atau lebih di masa akan datang.



Penggunaan BTC telah berkembang pesat, dengan nilai pasaran semasa bernilai $6 Billion USD.


*Apa kelebihan Bitcoin berbanding matawang konvensional / fiat money ?*


Segala urusniaga yang menggunakan Bitcoin sgt pantas.
Mudah, cepat dan lebih selamat(cashless) berbanding dengan matawang konvensional (RM).

Bitcoin bakal mengubah kewangan dunia sepertimana internet / email mengubah industri penerbitan pada suatu masa dahulu.

Setiap transaksi Bitcoin dilakukan tanpa syarat ketat, cukup dgn adanya internet dan PC/Smartphone dan tidak ada limit utk transfer.

Boleh digunakan di mana-mana negara, tempat atau perniagaan yang menerima urusniaga yang melibatkan Bitcoin dan tidak dapat dibekukan.


Bitcoin tidak dikawal (FREEDOM) dan dicetak secara fizikal seperti Ringgit Malaysia (RM)US Dollars , Euro ataupun Pounds Sterling oleh mana2 bank pusat dan kerajaan dunia.





Info BITCOIN :

🔥BITCOIN blh dijadikan Alternatif Simpanan bagi mereka yg diisytihar BANKCRUPT.

🔥Sebab BITCOIN adalah satu2nya aset kewangan .

🔥 Pendek kata tiada siapa tahu berapa BITCOIN yg kita ada.

🔥Pihak bank tak blh trace simpanan BITCOIN kita apatah lg utk dibekukan sebagaimana aset2 lain.

🔥 BITCOIN aset paling selamat dr sebarang ketidaktentuan ekonomi dan politik negara.



*ETHTRADE*
= platform untuk menggandakan simpanan/pelaburan dalam bentuk matawang digital Bitcoin & Ethereum anda. juga boleh simpan dalam bentuk USD(tapi rugi lah.. sebab USD tak naik nilai)

💡*WALLET*
= untuk menyimpan matawang digital bitcoin /ethereum yang anda perolehi drpd simpanan/pelaburan melalui ETHTRADE. wallet ada banyak. contoh: LUNO, XAPO, WIREX, BLOCKCHAIN dll. boleh download dr Playstore. majoriti ahli menggunakan wallet Luno kerana ia mudah digunakan.


💡*BITCOIN WALLET ADDRESS*
= ada nombor dan huruf yg banyak. berfungsi seperti nombor akaun bank. contoh: kita nak transfer duit kpd rakan guna atm/online transfer mestilah ada nombor akaun bank. begitulah juga dari Ethtrade, anda nak transfer hasil simpanan anda ke wallet, anda mesti ada Bitcoin Wallet Address. kalau takde, camana nak transfer/withdraw??
anda wajib update bitcoin wallet address di setting ethtrade.
contoh wallet address : 1CGBvoJCVinnjicTHZigbndva2yWeXrvMj

💡*BLOCKCHAIN*
= seperti sebuah database untuk menunjukkan keluar masuk semua data transaksi yg pernah terjadi dalam jaringan Bitcoin. sebab tu kalau blockchain "heng", maka agak sukar untuk kita melakukan transaksi deposit untuk membuat portfolio Ethtrade. mungkin akan terjadi kelewatan ataupun akan mengalami masalah deposit yg "pending" agak lama.


💡*PORTFOLIO*
= pelaburan anda dalam Ethtrade dipanggil PORTFOLIO. kita boleh membuka banyak portfolio dalam satu akaun Ethtrade. contoh: harini buat pelaburan USD11 maknanya sudah ada satu portfolio... esok pula nak buat pelaburan USD200, jadi dah ada 2 portfolio... lusa pula buat lagi pelaburan USD1000, dah ada 3 portfolio,dan seterusnya. kita boleh lihat profit harian kita pada bahagian portfolio. bukan pada wallet.

DIHARAP PENERANGAN RINGKAS INI DAPAT MEMBERI OUTPUT ILMU SEDIKIT SEBANYAK..

Jangan lupa komen di bawah ya kalau anda ada lagi pendapat yg lain..sama2 kita berkongsi tentang manfaat BITCOIN






Comments

Popular Posts