FREE TRAFFIC MASUK WEBSITE





Bagaimana untuk mendapatkan lalu lintas(traffic) percuma ke laman web anda?

Terdapat banyak cara untuk mendapatkan traffic ke laman web anda secara percuma!

Sumber Trafik Percuma selama-lamanya - Mesin Pencari, Media Sosial, laman web Big (Reddit, Quora, CNN ...) dan blog - juga dikenali sebagai Trafik Rujukan, Pemasaran email - Lalu lintas langsung dan banyak lagi !!!

Trafik Percuma dengan SEO Organik

Pengoptimuman enjin carian organik (SEO organik) merujuk kepada kaedah yang digunakan untuk mendapatkan penempatan tinggi (atau kedudukan) pada halaman hasil enjin carian dalam hasil yang didorong tanpa algoritma pada enjin carian yang diberikan.


SEO (Pengoptimuman enjin carian) - proses yang mempengaruhi penglihatan laman web dalam talian atau halaman web dalam hasil yang tidak dibayar oleh enjin carian web sering dirujuk sebagai hasil "semula jadi", "organik", atau "diperolehi".
SEO adalah disiplin pemasaran yang menumpukan pada penglihatan yang semakin meningkat dalam hasil enjin carian organik (tidak dibayar). SEO adalah tentang kedua elemen teknikal dan kreatif yang diperlukan untuk meningkatkan kedudukan, mengarahkan trafik, dan meningkatkan kesedaran dalam enjin carian.




Semua enjin carian utama seperti GOOGLE, YAHOO, BING ... mempunyai hasil carian utama, di mana halaman web dan kandungan lain seperti video atau penyenaraian tempatan dipaparkan dan disusun berdasarkan pada enjin carian yang paling relevan kepada pengguna.

Pembayaran tidak terlibat, kerana iklan carian berbayar.
Untuk menentukan kata kunci, letakkan diri anda di tempat penonton sasaran anda. Pertimbangkan apa yang mereka cari.


Apa yang akan diketik orang ke bar carian Google yang akan membantu mereka mencari tapak web anda?






Analisis senarai variasi kata kunci dan kemudian pilih yang terbaik.

Menyiarkan kandungan berkualiti tinggi adalah satu lagi bahan penting untuk membantu anda berjaya dengan SEO. Sekiranya anda tidak mempunyai blog di laman web anda, sekarang adalah masa untuk menambahkannya!
Sebuah blog adalah cara terbina dalam untuk secara konsisten meletakkan kandungan baru di laman web anda. Dan Google suka laman web dengan kandungan segar!

Kemas kini blog anda secara teratur dan pastikan untuk mengoptimumkan setiap post dengan kata kunci sasaran anda.

Sebaik sahaja anda mempunyai strategi SEO yang mantap, ada satu lagi perkara yang perlu anda lakukan: memantaunya!

Belajar analitik anda dan tentukan kata kunci  yang menjadikan anda penukaran yang paling banyak.

Kemudian, gunakan kata kunci tersebut lebih banyak.
SEO mungkin kelihatan seperti misteri ... tetapi dengan kata kunci sasaran secara semula jadi bekerja ke jawatan blog biasa dan kemudian menganalisis prestasi mereka, anda boleh mendapatkan trafik ke laman web anda secara percuma melalui SEO organik.




Sebagai perniagaan yang mempunyai kehadiran dalam talian, adalah penting bahawa ia muncul pada halaman 1 Google, dan yang lebih penting untuk muncul sebagai hasil pertama pada halaman pertama.

 Ini disebabkan oleh fakta bahawa tapak pertama mendapat 36.4% daripada klik manakala tapak di bawah mendapat 2%.

SEO berfungsi dengan memasukkan kata kunci yang berkaitan dengan produk atau perkhidmatan anda yang dijual di laman web anda. Ini berfungsi apabila orang mencari kata kunci yang sama di enjin carian maka laman web anda muncul. Untuk mendapatkan kata kunci yang tepat, anda perlu melakukan penyelidikan untuk mendapatkan kata kunci yang dicari oleh khalayak anda.

Bekerja di SEO mengambil banyak masa untuk sampai ke 3 tempat pertama dan apabila anda berada di sana, anda perlu melawan persaingan masa depan.



Keputusan berbuat demikian adalah berbaloi untuk perniagaan anda seperti dinyatakan sebelum ini, membantu anda mendapatkan perniagaan yang paling laris.

SEO adalah topik yang luas tetapi di sini ada beberapa petua untuk membantu meningkatkan kedudukan/ranking anda:

1-Keluarkan apa-apa yang melambatkan laman web anda.
2-Pautan ke laman web lain dengan kandungan yang relevan.
3-Buat kandungan yang boleh menarik pembaca
4-Tulis untuk manusia dan bukan untuk enjin carian
5-Dapatkan tapak yang berkualiti untuk dihubungkan dengan anda
6-Tulis keterangan meta yang unik
Gunakan kata kunci yang sesuai untuk imej anda.


Trafik Percuma dengan Media Sosial

Bilangan pengguna media sosial global dijangka mencapai 2.5 bilion tahun ini, dan khalayak sasaran anda adalah sebahagian daripada bilangan besar itu. Media sosial boleh menjadi cara terbaik untuk memanfaatkan beberapa trafik laman web percuma-tetapi hanya jika anda menggunakannya dengan betul.


Bagaimana anda menggunakan siaran media dan profil untuk mendapatkan trafik ke laman web anda secara percuma?
Pertama sekali, penting untuk meneroka pelbagai platform.
Jangan hadkan diri hanya dengan Facebook atau Twitter. Lihat juga Instagram, LinkedIn, Snapchat, dan Pinterest.


Pinterest adalah pemain yang jauh lebih besar dalam hal trafik web daripada banyak orang berfikir.  Pinterest mendorong berjuta-juta lawatan ke laman web setiap hari.

Dari Laman Facebook / Kumpulan & Tapak Media Sosial yang lain:
Anda boleh mendapatkan lalu lintas percuma dari Facebook Groups dan laman media sosial lain dengan berkongsi kandungan yang berkualiti.

Setelah laman web anda siap dan anda sedang mencari untuk mendapatkan beberapa traffic percuma daripada Social Media akan memainkan peranan yang besar untuk mendapatkan trafik.

Anda boleh mendapat trafik dari kumpulan Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Pinterest, Google Plus dll.

Contohnya, katakan anda menjual T-shirt melalui laman web anda dan orang sasaran anda adalah perempuan yang tinggal di USA / UK. Kini anda perlu menyertai beberapa kumpulan facebook yang berkaitan dengan wanita dan berkongsi pautan laman web anda di sana. Tetapi ingat jangan spam atau memasarkan produk anda secara langsung




Comments

Popular Posts