Pengenalan Kepada Pemasaran Emel


Apa Itu Pemasaran Emel?




Anda telah mendengar tentang pemasaran email berkali-kali di internet, forum dan semasa mesyuarat strategi pemasaran. Mereka berkata pemasaran email memperkayakan komunikasi perniagaan, sasaran pasaran utama tertentu, kos efektif dan mesra alam. Tetapi apa yang sebenarnya pemasaran email dan bagaimana ia berfungsi? Bagaimana email lebih berkesan daripada radio atau iklan televisyen dan mengapa perniagaan perlu menghabiskan masa untuk mengekalkan senarai email


Pemasaran email berlaku apabila sebuah syarikat atau individu yang menghantar mesej komersial kepada sekumpulan orang (subscriber) dengan menggunakan mesej elektronik atau dikenali EMEL.


Paling biasa melalui iklan, permintaan untuk perniagaan atau jualan atau permintaan sumbangan, mana-mana komunikasi email dianggap pemasaran email jika ia membantu untuk membina kesetiaan pelanggan, kepercayaan dalam produk atau syarikat atau pengiktirafan jenama. Pemasaran email adalah cara yang berkesan untuk terus berhubung dengan pelanggan-pelanggan anda di samping mempromosikan perniagaan anda.
Dengan pemasaran email, anda boleh dengan mudah dan cepat mencapai pasaran sasaran tanpa memerlukan kuantiti ruang cetak yang banyak, massa televisyen atau radio atau kos pengeluaran yang tinggi.
Terima kasih kepada yang perisian berkesan pemasaran email, anda boleh mengekalkan senarai email yang telah dibahagikan berdasarkan beberapa faktor termasuk berapa lama alamat telah berada dalam senarai itu, pelanggan yang suka dan tidak suka, tabiat perbelanjaan dan kriteria lain yang penting.

Email ini kemudiannya dicipta dan dihantar kepada sasaran khusus ahli senarai email anda, menyediakan mereka dengan email peribadi memperincikan maklumat yang mereka berminat atau minta. Ini membantu mempromosikan kepercayaan dan kesetiaan kepada syarikat di samping meningkatkan jualan.

Terdapat beberapa contoh kempen pemasaran email, bermula dengan email alu-aluan terima kasih kepada hubungan baru kerana subscribe ke list anda. Email selamat datang bukan sahaja dapat memberikan maklumat yang berharga mengenai produk / servis anda, ianya juga boleh meminta maklumat penting mengenai pelanggan baru anda, membantu anda meletakkan orang dalam kategori yang betul untuk usaha pemasaran masa depan.



Antara kempen promosi yang anda boleh buat dalam pemasaran emel:

  • -Menghantar pengumuman mengenai produk atau perkhidmatan
  •  surat berita (newsletter) mengenai syarikat, servis atau produk anda
  • -Program affiliate
  • -Kupon diskaun
  • -Jemputan JV
  •  dan banyak lagi
Setiap email yang anda hantar harus mempunyai maklumat syarikat/peribadi di bahagian bawah, memberikan pelanggan berpotensi peluang untuk mengetahui lebih lanjut mengenai syarikat anda serta ‘opt-in’ untuk mendapatkan email masa depan. Program insentif yang memberikan ahli ‘ebook percuma’ juga membolehkan anda untuk memantau keberkesanan kempen anda serta apa yang menarik perhatian pelanggan anda.
Dengan bantuan perisian pemasaran email seperti Emelmatik, pemasaran email adalah cara yang berkesan bukan sahaja untuk mencapai pasaran sasaran anda tetapi juga untuk terus berhubung dengan asas pembelian anda.


Melalui penggunaan cekap pemasaran email, anda boleh mengekalkan pelanggan semasa dan juga juga mensasarkan pasaran baru.

Anda boleh memantau bagaimana berkesannya kempen pemasaran dan melihat bahawa pulangan atas pelaburan adalah lebih tinggi berbanding dengan yang lain, kempen pemasaran yang lebih tradisional. Biarkan internet membantu pelanggan anda untuk anda lagi dan lagi dengan kempen pemasaran email yang berkesan.
Setelah anda telah mengetahui kepenting pemasaran emel, kita akan berlajar apa itu sistem pemasaran emel. Contoh sistem pemasaran emel adalah seperti Aweber, Mailchimp, Getresponse dan Emelmatik

Download SISTEM AUTORESPONDER PERCUMA untuk membuat duit sekarang!!!








Comments

Popular Posts